20080908

Adobe Flex Türkçe'ye karşı

Madran Windows TR demiş ama aynı sorun Ubuntu için de geçerli olduğuna göre canım Adobe'a küsüyorum (bu yazı bitene kadar)

Adobe Flex'i her kurduğumda Bölge Dilleme ayarlarına gidip unicode dilleyemeyen programların ingilizce kullanmasını söyleyerek bu dertten kurtulabiliyordum ama son bir yıldır Oracle'ın araçlarını kullanırken bu unicode işi oldukça sıkıcı bir hal almaya başlamıştı. Farklı işletim sistemi kullanıcıları, bu işi scriptlere yaptırmak gibi türlü taklalar denerken Flex'in kurulu olduğu dizindeki FlexBuilder.ini dosyasına tesadüf eseri

-Duser.language=en
-Duser.location=us

yazmışım ve işte ondan sonra düzeldi bu. Yani, türkçe işletim sistemiyle flex kullanacakssanız, 2, 3 farketmez, yapılandırma dosyasına dilinizin ingilizce memeleketinizin abede olduğunu söyleyeceksiniz. Aksi halde ne zaman
<mx:Script> yazsanız o gidip o "i" harfinde takılacak.

mmIstanbul'da bu konudan bahsedilmişti ama bookmark'ım çalışmıyor çünkü şu şortened yuerel yapısına geçmişler. Ben de bi daha arayıp bunu buldum.

Engin Yöyen - Stay Updated On Web » Blog Archive » Flex Lisans ve Windows Dil Sorunu

Hiç yorum yok: